Medal of Honor (2010) Single Player

MoH2010boxart

Virkelig overraskende single player campaign med mere realisme end de fleste andre i samme genre
Developer: Danger Close Games
Udgivelse: 15. oktober 2010
Anskaffelse: Origin & Steam
Platform: Pc, Ps3 & Xbox 360
Pris givet: 35 kr.

Hvis jeg skal være ærlig, havde jeg forventet en triviel oplevelse med Medal of Honor, men blev glædeligt overrasket, da jeg i stedet fandt et skydespil med fokus på detaljer og med en mere realistisk vinkel på krig.

Spillet sætter dig i rollen som forskellige soldater i Afghanistan, og du kommer derfor til at opleve forskellige roller i kamp. Du skal f.eks. være snigskytte på bjergsider og gunner på en Apache helikopter.

Det, som Medal of Honor gør godt, er de realistiske detaljer, som de har fyldt spillet med. Dine holdkammerater hjælper dig faktisk, og hvis de siger, at du er clear, kan du stole på, at du faktisk er det. Det overraskede mig, at det faktisk påvirkede mig så meget, men det fungerer virkelig godt.

Samtidig er lydsiden også bare virkelig god. Skud lyder forskelligt alt efter, hvor du er. Der kom en anden lyd ved skud, da jeg stod i en væltet bus, hvilket gjorde mig opmærksom på, at lyden faktisk ændrede sig. Denne gode lydside er der hele vejen igennem.

Denne lydside og resten af de realistiske detaljer gør, at spillet virkelig har en god immersion, så du virkelig kan fordybe dig i det.
Våben i spillet fungerer også ret godt, da der er et tilpas bredt udvalg til, at du aldrig føler, du er tvunget til et bestemt våben i alt for lang tid.

Det kan klares på 4 timer, men kampagnen er så god, at det kompenserer for længden, og jeg må indrømme, at jeg overvejer at spille det igen allerede. Ikke mindst, fordi kampagnen indeholder så mange forskellige roller, og du derfor prøver en del blandet.

Alt i alt er Medal of Honor en god overraskelse med en mere realistisk visning af krig, der samtidig lader dig fordybe dig i det gennem de mange gode detaljer og den ekstremt gode lydside.
Helt klart et spil jeg vil anbefale!

Leave a Reply

