Stealth Inc: A Clone In the Dark

5436_stealth_store
Hurtigt stealth med sjovt og udfordrende gameplay

Developer: Curve Studios
Udgivelse: 24. juli 2013
Anskaffelse: Psn, Steam
Platform: Pc, Ps3, Ps4 & Vita
Pris givet: 50 kr.

Jeg har haft kig på Stealth Inc i noget tid, men har aldrig fået startet det. Det ændrede sig, da jeg fik det installeret på min vita og kunne spille det rundt omkring i lejligheden. Det var perfekt til at tage et par baner af gangen, så jeg aldrig kom til at føle at jeg sad fast.

Spillet er en blanding af platforming, stealth og puzzles. Generelt skal du holde dig til skyggerne for at undgå at blive spottet samtidig med, at du hacker konsoller for at åbne udgangen. Spillet er mixet virkelig godt, så der hele tiden er nok variation til, at det ikke bliver kedeligt eller for intenst. Der er altså en virkelig god balance i Stealth Inc.

Dette gør sig også gældende i forhold til sværhedsgraden, der har en virkelig god kurve, så der ofte bliver tilføjet nye gameplay-elementer som bliver blandet sammen med dem, du allerede har lært uden, at det bliver for meget på en gang.

Stealth Inc er dog også inddelt i forskellige dele, som har hvert deres fokus på de nye funktioner. Banerne er aldrig for lange, så det er et perfekt spil til Vitaen, da du altid kan nå at tage en bane eller to, hvis du er på farten. Banerne er også fyldt med checkpoints, så du aldrig kommer til at starte helt forfra, hvilket er virkelig dejligt siden spillet har nogle baner, der kan være ret tricky.

Når nogle baner er ret tricky, kræver det, at styringen er virkelig god, og det er Stealth Incs desværre ikke helt. Styringen kan godt føles løs til tider, hvilket er ærgerligt, da det meste af resten er så vellavet. Det kan især give problemer, når du skal hoppe hurtigt rundt i nogle baner for at undgå at blive opdaget.

En anden ting som ikke er dårlig, men bare mærkelig er optional equipment, du kan skaffe til banerne. For at åbne for for det her udstyr skal du først klare den bestemte verdens boss. Når den er klaret, kan du herefter åbne for udstyr til hver bane ved at klare den bane igen. For at åbne for endnu et stykke udstyr til den bane skal du klare den endnu en gang. Så for at åbne for alt udstyr til alle baner skal du klare dem gentagne gange, hvilket bare virker mærkeligt.

Jeg kan personligt ikke se ideen i at have unlocks sådan her. Medmindre du virkelig gerne vil sætte rekorder for at klare banerne hurtigt, er der ingen grund til at vende tilbage og bruge tid på at åbne for det her udstyr. Dette er dog super ærgerligt, da noget af det her udstyr giver dig mulighed for at lege meget rundt med banedesigns, men det virker virkelig uoverskueligt at skulle klare banerne adskillige gange for at åbne for det her ekstra sjov.

Noget, jeg næsten havde glemt, er, hvor gode boss-kampene er. Det at lave en god og aktiv bosskamp i et rent stealth-spil kan være en svær affære, men de formår at lave det super godt i Stealth Inc. Bosserne er indviklede, kræver, at du bruger de evner du har lært gennem det kapitel og er generelt bare ret spændende.

Stealth Inc: A Clone in the Dark er helt klart et spil, jeg kan anbefale. De problemer, jeg oplevede med styringen, var virkelig minimale i forhold til, hvor meget sjov, jeg havde med spillet og det mærkelige equipment-system er jo bare ekstra, så det gør heller ikke så meget.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s