Samorost

Samorost
Genialt kort click n point adventure.

Developer: Amanita Design
Udgivelse: 2003
Anskaffelse: Amanita Design
Platform: PC
Pris givet: Gratis

Samorost er et af den slags spil jeg aldrig har glemt. Uanset hvor meget andet jeg nyder som underholdning, så har jeg aldrig glemt mit første møde med Samorost. Eller mit andet, tredje…virkelig mange møder med det her korte flash-spil.

Hvis du ikke har prøvet Samorost før, så skynd dig over og prøv det! “Men jeg har ikke tid?!”. Jo du har. Som jeg nævner er det et virkelig kort spil men dette forhindrer det ikke i at være fantastisk.

Spillets historie er ret simpel, da du i starten opdager et fartøj, der er på vej mod dit hjem, så du flyver over på dette fartøj og skal nu få det på en anden kurs.

Dets artstyle er helt unik med kombinationen af natur med maskineri som f.eks. kan ses på billedet oven for. Du kommer desuden, forbi forskellige miljøer, hvilket bare gør oplevelsen endnu federe.

Spillet er et click n point men bare rolig! Der er ingen ulogiske kombinationer af ting eller noget af den slags at finde i Samorost. For at komme gennem spillet skal du interagere med miljøet, og for det meste er det ret simpelt og dermed også et spil, som alle kan følge med i.

De fleste af miljøerne i Samorost kan du også lege lidt rundt i, nogle mere end andre men nogle af dem er ret morsomme, og det kan kun anbefales at prøve at clicke på alt, du møder.

Samorost er virkelig et specielt spil, en fantastisk lille perle. Jeg håber, at andre vil have samme oplevelse og være i samme båd som mig, hvor jeg aldrig vil kunne glemme denne fantastiske lille oplevelse.

Leave a Reply

