Uncharted: Golden Abyss

maxresdefault
Medrivende eventyr der er svært at slippe

Developer: Naughty Dog
Udgivelse: 22. februar 2012
Anskaffelse: Psn
Platform: Ps Vita
Pris givet: Fået gennem Ps plus

Da jeg prøvede Uncharted: Drake’s Fortune, gav jeg op efter få timer, da dets gameplay bare ikke fangede mig. Jeg er dog utrolig glad for, at jeg gav Uncharted: Golden Abyss en chance, da jeg blev ekstremt overrasket.

Vi følger Nathan Drake på endnu et eventyr, hvor vi møder en masse interessante venner og fjender. Historien er virkelig medrivende, og jeg havde hele tiden lyst til at spille næste kapitel.

Dets gameplay er virkelig varieret, da der både skal klatres, skydes, udforskes, samles puslespil osv. Selv når der ikke sker så meget i Golden Abyss, er det stadig spændende.

Alle Ps Vitaens funktioner bliver også brugt flittigt, hvilket også tilføjer positivt til oplevelsen. Touch kan f.eks. bruges til at klatre, tørre jord af fundne artifakter eller lave en kul-aftegning af plader, du finder rundt omkring på banerne.

Mit eneste problem var de to største boss-kampe, der bare er en lang række quick time events, hvor du skal swipe den rigtige vej på skærmen. Du kan misse tre gange, og så fejler du kampen, så der skal holdes fokus her. I forhold til hvor meget variation, der er i resten af spillets gameplay, er det ærgerligt, at det ikke er tilfældet ved de her to kampe.

Det er dog stadig et virkelig godt spil som jeg ikke kan andet end at anbefale. Jeg må indrømme, at jeg ikke havde troet, at jeg ville afslutte spillet, da jeg ikke var så glad for Drake’s Fortune, men nu kan jeg se, at jeg helt klart skal give resten af Uncharted-serien en chance mere.

Leave a Reply

