Grow Home

Grow Home_20160625173004
Sjovt lille spil om udforskning.

Developer: Reflections, a Ubisoft Studio
Udgivelse: 1. september 2015
Anskaffelse: Playstation Store & Steam
Platform: Pc & Ps4

Grow Home er et forholdsvist kort spil, men det forhindrer det ikke i at være virkelig underholdende. Du styrer BUD, en lille robot, der skal vokse en Star Plant for at få mere oxygen til planeten. Dette skal gøres ved at klatre op på planten og gro spirer ud til forskellige flyvende øer.

Du får BUD til at klatre ved at gribe fat med højre og venstre hånd på skift og dermed komme længere op. Udover at klatre kan BUD benytte sig af en lille plante, der fungerer som faldskærm eller et blad, som fungerer som en hang-glider. Planten har dog begrænset brug, så der skal spares, så BUD ikke løber tør og rammer jorden alt for hårdt.

Udover disse to har BUD også en raket på ryggen, som han kan flyve et lille stykke med. Denne fungerer fint til små flyveture, men pas på hvis du skal på længere ture, da den har begrænset brændstof. Du kan dog samle krystaller gemt rundt i verdenen som hjælper BUDs evner som bl.a. inkluderer at raketten forbedres.

Det, jeg selv nød meget i Grow Home, var at udforske og bevæge mig rundt i verdenen, da det bare er underholdende. Det at lege rundt med BUDS raket resulterede ofte, i at han faldt til sin død, men det er hurtigt at respawne, så jeg kunne prøve igen. Spillet respawner dig ved forskellige stationer rundt i verdenen som samtidig lader dig teleporte mellem dem. Det er samtidig nemt at komme rundt i verdenen, hvis du bare vil udforske lidt mere et bestemt sted.

Denne verden indeholder også forskellige dyr og planter, BUD kan scanne gennem disse stationer og dermed udfylde en database over dem. Dette er dog optionalt, men åbner for forskellige skins til BUD som ændrer på nogle af hans evner. Jeg åbnede selv for et Ninja-skin, der fik ham til at hoppe højere.

Grow Home er et spil, der virkelig lægger op til udforskning, så hvis du mangler en interessant verden at navigere rundt i, kan jeg kun anbefale det meget. Jeg blev selv overrasket over, hvor meget tid jeg faktisk brugte på det. Først groede jeg den store Star Plant helt til toppen, så ledte jeg efter samtlige krystaller for at få BUD forbedret helt, og så skulle jeg finde de resterende Star Seeds. Jeg mangler stadig at udfylde databasen, men overvejer virkelig meget at gøre det snart, da det bare har så sjovt gameplay.

Leave a Reply

